Flat Preloader Icon
پروژکتور ال ای دی چیست؟
adminsana
26 اسفند 1401
61بازدید

پروژکتور ال ای دی چیست؟

در پروژکتور ال ای دی به جای استفاده از یک لامپ، این پروژکتورها رنگ های قرمز، سبز، سفید و آبی LED را ساطع می کنن. واژه “LED” برای دیود نورافشان بکار میره. موقعی که یک سیگنال الکتریکی از طریق یک LED عبورمی کنه، باعث ایجاد ذرات زیر اتمی (subatomic particles)میشه که باید خودش رو از طریق نیمه هادی یا نیم رسانا (emiconductor) عبور بده. در این روند تقلیل، ذرات، فوتون رو آزاد می کنن. سپس این نور از یک تراشه DLP منعکس میشه و یا از طریق یک تراشه LCD عبور می کنه.

مزایا و معایب پروژکتورهای LED

بزرگترین مزیت پروژکتورهای LED عمرلامپ اونهاست. LEDها حداقل ۱۰ برابر بیشتر از لامپ های پروژکتورهای مرسوم عمر میکنن. بسیاری از پروژکتورهای LED می تونن تا ۱۰،۰۰۰ ساعت یا بیشتر کار کنن. چون عمر لامپ های LED به اندازه خود پروژکتوره، در نتیجه لازم نیست در مورد خرید لامپ های جدید نگرانی داشته باشین. پروژکتورهای LED معمولاً کوچیک، سبک و قابل حمل هستن. نیازی به اختصاص زمان برای گرم و یا سرد شدن دستگاه نیست.

همچنین، پروژکتورهای LED خیلی نسبت به پروژکتورهایی که از لامپ های مرسوم استفاده می کنن، کم صداتر هستن. با بهره مندی از این نوع تکنولوژی، اتصال به اینترنت بیسیم جهت انتقال تصاویر از رایانه و یا تلفن همراه در عرض چند ثانیه برای کاربر فراهم میشه. بزرگترین عیب پروژکتورهای  LED، روشنایی اونهاست. در حال حاضر اکثر پروژکتورهای LED تنها حدود ۱۰ تا۱۰۰۰ لومن تولید می کنن.

به نظر میرسه که این تکنولوژی جدید می‌تونه برای سالن‌های کوچیک و متوسط کنفرانس گزینه مناسبی باشه. اما متاسفانه نمی‌تونیم ازاین سیستم درسالن‌های بزرگ استفاده کنیم و البته نباید این موضوع رو هم از قلم بندازیم که اگرچه تکنولوژی لیزر و ال ای دی نسبت به لامپ‌های جیوه‌ای برتری دارن، اما قیمت‌ اونها کمی گران‌تر از نسل لامپی ویدیو پروژکتور‌هاست.

طرفداران پروژکتورهای ال ای دی

معمولا به خاطر لومن پایین، پروژکتورهای LED برای مکان هایی مناسبه که نور قابل کنترلی داشته باشن. ( توضیح این که به علت لومن پایین، توصیه می شه که دستگاه رو در معرض نور محیطی و فضای بیرون قرار ندین). درمجموع انتظارمی‎ره که با پیشرفت در تکنولوژی  LED، برای این فن‎آوری محبوبیت و استفاده گسترده‎ تری در بازار پیش بینی بشه. انتظارمی ره که، در دنیای تجارت/ آموزش، LED برلامپ های معمولی غالب بشه.

پروژکتور ال ای دی قابل حمل

کاربران بارها پرسیدند که آیا پروژکتور قابل حمل هم تولید میکنید؟

در حال حاضر مانی نور به تعداد بالا پروژکتورهای ال ای دی قابل حمل با طول عمر بالا تولید میکنه. برای شرکتهایی مثل سازمان آب این مدل پروژکتورها رو تهیه کردیم که ویژگیهای زیر رو داره:

  • دارای آی پی مناسب
  • قابل حمل
  • طول عمر بالا

مخصوصا این مدل از پروژکتورهای قابل حمل و ضدآب شرکت مانی نور، مناسب هم میهنان عزیزی هست که با شرایط خاص در محیطهایی مثل چاه فاضلاب کار میکنن. نور این پروژکتورها نباید به هیچ وجه در اون شرایط قطع بشه زیرا که احتمال غرق شدگی وجود داره و بسیار خطرناکه.

دسته بندی:

مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

Related Articles



خرید انواع محصولات روشنایی

جهت خرید انواع محصولات روشنایی با ما در ارتباط باشید

    مشاوره رایگان